ד"ר זילברשר - מרפאת שיניים

מספר מקשר הסבר

מרפאת שיניים - ד"ר זילברשר

כתר זירקוניה – כל מה שצריך לדעת

מאת מאמר מערכת

כתרי זירקוניה הם אחד מהפיתוחים החדשים והמתקדמים ביותר בתחום הכתרים לשיניים. עמידות גבוהה בשילוב עם מראה אסתטי הדומה מאוד למראה השיניים הטבעיות הן הסיבות המובילות לפופולריות הגוברת של הזירקוניה. לכן ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בנושא.

 

מהי זירקוניה?

הזירקוניה היא בעצם חומר מינרלי הנקרא זירקוניום אוקסיד. זהו חומר חזק ועמיד מאוד, בעל צבע לבנבן ומעט שקוף (ממש בדומה לצבע של השיניים הטבעיות שלנו). הזירקוניה אינה מגיבה עם רקמות הגוף, כלומר ניתן להשתמש בחומר כדי לייצר שתלים שונים והם ייקלטו בלי בעיה ובלי לגרום לדלקות חריפות או לדחייה של השתל.

 

מהם היתרונות והחסרונות של כתר חרסינה?

במשך שנים רבות, וגם היום, חרסינה היא חומר הגלם הפופולרי והנפוץ ביותר בעבור כתרים לשיניים. זאת בגלל שילוב בין כמה יתרונות: החרסינה עמידה מאוד בפני שחיקה, המראה שלה דומה יחסית למראה הטבעי של השיניים וכאשר משלבים חרסינה עם בסיס של מתכת – מקבלים כתר בעלות נמוכה יחסית. כמו כן, רוב רופאי השיניים מכירים היטב את החרסינה ויודעים כיצד לעבוד איתה ואף לייצר את הכתרים בעצמם.

אך לחרסינה יש גם כמה חסרונות, ביניהם שני חסרונות מרכזיים. התקנה של כתר חרסינה מחייבת ליטוש מאסיבי של השן כהכנה, דבר שיכול להחליש מאוד את השן. בנוסף, בסיס המתכת יכול לעבור תהליכים של חמצון אשר יובילו לתהליכים דלקתיים באזור של הכתר. זה נכון במיוחד במקרים שבהם עובדים עם מתכות זולות, המכילות אחוז גבוה של מתכות לא אצילות. כמובן שזו בעיה גם עבור אנשים הסובלים מאלרגיה למתכת ספציפית.

 

מהם היתרונות והחסרונות של כתר זירקוניה?

לזירקוניה יש כמה יתרונות משמעותיים מאוד, על פני שאר החומרים שקיימים בשוק: הזירקוניה אינה מגיבה עם הרקמות בגוף כך שאין חשש לדחיית הכתר, או לתופעות כמו נסיגת חניכיים או החמרה של עששת. הזירקוניה עמידה מאוד ואינה נשחקת בקלות, ובנוסף המראה שלה הוא הכי קרוב למראה הטבעי של השיניים שלנו. בשל כל אלה זהו חומר הגלם שנותן את התוצאה הטובה ביותר.
אם כך, אתם בוודאי תוהים מדוע לא משתמשים אך ורק בזירקוניה – וזו שאלה מצוינת.

החיסרון המרכזי הוא העלות הגבוהה. כתר זירקוניה בודד עולה בין 3,000 ל-5,000 ₪. אומנם אופן הייצור שלו מתקדם מאוד, אך רופאי שיניים רבים אינם מייצרים את הכתרים בעצמם אלא מוציאים את העבודה למעבדה חיצונית – דבר המייקר את העבודה.
בנוסף, דרושה מיומנות גבוהה יותר בעבודה עם כתר זירקוניה.

 

מה עדיף – כתר זירקוניה או כתר חרסינה?

בשל העלות הגבוהה והמורכבות בייצור והתקנת כתרי הזירקוניה, כתרי החרסינה המשולבים בבסיס של מתכת הם עדיין הבחירה הפופולרית ביותר בקרב מטופלים ובקרב רופאי שיניים.
אם יש לכם את האפשרות הכלכלית לבחור בכתרי זירקוניה, אנחנו כמובן ממליצים על כך. אך במידה ולא, או במידה ואתם חוששים שרופא השיניים שלכם לא מיומן מספיק בעבודה עם זירקוניה – כתר החרסינה הוא פתרון מתאים גם כן. חשוב לזכור כי העמידות של שני סוגי הכתרים דומה, ונעה בין 12 ל-15 שנים בממוצע.

 

לא משנה במה תבחרו – אל תתפשרו על המקצועיות!

בין אם תחליטו בסופו של דבר על התקנת כתר חרסינה ובין אם תעדיפו כתר זירקוניה, יש דבר אחד שפשוט אסור להתפשר עליו. טיפולי שיניים עושים רק במרפאה מקצועית עם ניסיון רב במגוון טיפולי השיניים. אצלנו במרפאת זילברשר תקבלו יחס אנושי ומקצועי, ונלווה אתכם לכל אורך התהליך – החל מהבדיקה והאבחנה וכלה בביצוע הטיפול המתאים. מבחינתנו, בריאות הפה והאסתטיקה הם הדבר העומד בראש.

 

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6824478

דילוג לתוכן