ד"ר זילברשר - מרפאת שיניים

מספר מקשר הסבר

מרפאת שיניים - ד"ר זילברשר

שן בינה כלואה

 שיני בינה הן ארבע השיניים האחרונות שצומחות ומשלימות את כל 32 השיניים שישנן. אלה הן השיניים האחוריות ביותר כשהן יוצאות הן מהלסת העליונה והן מהתחתונה, אחת בכל צד. 

הן צומחות בגיל בוגר יותר משיניים אחרות, גיל 18-25 ומכאן שמן. לשיני בינה לא תמיד ישנו די מקום על מנת לצמוח כמו שצריך. כתוצאה מכך יכול להיווצר המצב של שן בינה כלואה, שן בינה שלא צצה בכלל או צצה באופן חלקי ביותר.

מדוע שן בינה כלואה יכולה ליצור בעיה?

שן בינה כלואה לא יוצרת בעיה בהכרח, אך עלולה בהחלט לגרום לכאבים והיווצרות דלקת סביבה, מה שישפיע גם על שיניים סמוכות. 

במקרים רבים היא נכלאת בתוך כיס אוויר וכך עם הזמן מצטברים סביבה חיידקים הגורמים לכאבים, דלקות והפרשת מוגלה, תופעות שניתן להרגיש היטב גם אם הן מתחת לפני השטח, מתחת לעצם הלסת. 

הצטברות החיידקים תגרום לעששת בשיניים טוחנות סמוכות, עששת שעלולה אפילו לעבור הלאה לשיניים אחרות אם לא תטופל.

 ישנם מצבים בהם נוצרת ציסטה שפוגעת ברקמות ובעצם שסביב שן הבינה ובשיניים הסמוכות.

שן בינה כלואה

שן בינה כלואה תסמינים

 כל עוד השן לא תיצור בעיות, מצב שבהחלט יכול להיות, סביר שלא תתנו את הדעת על כך ששן בינה אחת או יותר לא צצה בכלל או צצה בחלקה. כאמור, במצב כזה גם לא נדרש טיפול בתופעה.

 כאשר השן הכלואה גורמת לבעיה, התסמינים של שן בינה כלואה יהיו בעיקר כאבים, תחילה בצד האחורי של הפה, ואם ישנה החמרה או התפשטות, הכאב יתפשט ואף יהיה חריף יותר. אבחון חד משמעי ניתן לעשות באמצעות צילום פנורמי כללי על האזור ואם נדרש גם צילום CT שיהיה ממוקד יותר ויאבחן את מצבה המדויק של כל שן.

כיצד מטפלים במצב?

הטיפול שניתן תלוי במידת הכליאה של השן, כלומר, האם היא כלואה לחלוטין או שכן צצה מעט. הוא גם תלוי במנח של השן: האם צמחה בכיוון אנכי וישר, מצב שהוא קל יותר לטיפול, או באלכסון עד כדי כיוון אופקי כמעט, מה שיחייב טיפול מורכב יותר. 

בכל מקרה אין מנוס אלא מלעקור את השן. כאשר הזיהום עדיין בתחילתו, העקירה תיעשה מיד. אם הזיהום חריף, ינתן קודם כל טיפול אנטיביוטי למיגורו ורק לאחר מכן השן תיעקר. כאשר השן צומחת במאונך, ניתן להוציאה בשלמותה. אם במנח בעייתי, יהיה צורך להוציא אותה בחלקים. עקירת שן בינה נעשית בהרדמה מקומית ברוב המקרים.

מי מוסמך לבצע את העקירה?

עקירת שן בינה הוא טיפול כירורגי לכל דבר. לכן את ההליך מוסמך לבצע רק רופא שיניים המומחה בכירורגיית פה ולסת. חשוב לוודא שלרופא ישנה ההכשרה לכך וכמובן גם ניסיון ומומחיות בתחום זה.

מרגישים כאבים בחלקו האחורי של הפה? חשים רגישות וכאבים באזור שיני הבינה? אל תחכו. במרפאת ד"ר זילברשר תקבלו טיפול מצוין וממוקד בשן בינה כלואה מרופא מומחה בכירורגיית פה ולסת.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6824478

דילוג לתוכן