ד"ר זילברשר - מרפאת שיניים

מספר מקשר הסבר

מרפאת שיניים - ד"ר זילברשר

ניתוח השתלת שיניים – מה התהליך ואיך זה מתבצע?

חושבים לעבור ניתוח השתלת שיניים? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי להתכונן

מאת מאמר מערכת

ניתוח השתלת שיניים

ניתוח השתלת שיניים – הקדמה

ניתוח השתלת שיניים הוא תהליך ארוך, הכולל בדיקות והכנה, ביצוע תהליך ההשתלה בשלבים, מעקב וריפוי בין שלבי ההשתלה ועד לפתרון האסתטי והרפואי המלא. תהליך זה עשוי לארוך מספר חודשים ומתקיים בשלבים עליהם נפרט בהמשך.

ניתוח שתלים בשיניים – צעד צעד

  • בדיקת התאמה והיתכנות- רבים מבקשים לחדש את מראה הפה ואת תפקודו באמצעות שתלים דנטליים, כאשר בפועל מדובר בהליך רפואי וכירורגי ארוך אשר מחייב בדיקה מקיפה. הבדיקה תכלול בדיקה רפואית של רופא מומחה בתחום השתלות שיניים, זיהוי מבנה הלסת והחניכיים, מיקום שיניים קיימות. לצד הבדיקה חשוב לבצע צילומי רנטגן דנטליים- אשר יספקו תמונת מצב שקופה ובהירה בנוגע לשורשי השן, יציבות וצפיפות העצם.

  • הכנה- תהליך ההכנה נוגע למצבים בהם החניכיים והלסתות של המטופל אינם מספקים את היציבות לנשיאת השתלים, ולמעשה צפיפות העצם נמוכה ועד לנסיגה מוחלטת של העצם המיועדת להשתלה. במקרים כאלה ישנם פתרונות והליכים רפואיים בניהם השתלת עצם, הרמת סינוס ובניית תשתית יציבה יותר להשתלה. מדובר בהליך אשר כאמור אינו נדרש עבור כל מטופל.

  • ביצוע ניתוח שתלים בשיניים בפועל – תהליך ההשתלה יכלול את החדרת השתל- החדרה עדינה של בורג מטיטניום אל בסיס העצם. עם סיום התהליך יחלו תאי העצם להקיף את השתל ולהתמזג אתו- תהליך קליטה שאורך מספר חודשים, בהם נדרש מעקב רפואי.

השלב הבא של תהליך ההשתלה יכלול את חשיפת השתל מחוץ לחניכיים, בהליך כירורגי מדויק, על מנת לאפשר את הלבשת השן והמשך התהליך. כאשר השתל חשוף ויציב על גבי עצמות הלסת יחל תהליך שיקום שיכלול הלבשה של מבנה וכתר- ויהווה למעשה את השלמת התהליך האסתטי.


השתלת שיניים בטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת

החדרת שתלים בשיניים היא פעולה מורכבת, אשר מתבצעת באופן כירורגי בכלים שונים, ומסתמכת על ניסיונו של הרופא המטפל להשגת התוצאה. מטרות ניתוח השתלת שיניים הן לצרכים אסתטיים ולצרכים תפקודיים גם יחד. על מנת להגיע לתוצאה האופטימלית שתאפשר את הללו, חשוב לבצע את הנחת השתלים בצורה מדויקת, על פי אנטומיית הפה של המטופל, במיקום ובעומק הרצוי. מטבע הדברים בפעולה ידנית בלבד ייתכנו סטיות קלות במיקום שישפיעו על הלעיסה, חיתוך הדיבור ואף על המראה.

 
שימוש בטכנולוגיה דיגיטלית לצורך השתלה דנטלית ממוחשבת, מביא לתכנון מוקדם של מיקום השתלים, אשר מתבצע בשילוב של צילומי T.C מתקדמים, אשר מספקים תמונה תלת ממדית של עומק, רוחב הלסת, צפיפות ומיקום העצם. עם קבלת התמונה ניתן לבצע תכנון ממוחשב דיגיטלי של החדרת השתלים תוך יצירת מודל וירטואלי שמאפשר הדמיה מלאה ומדויקת של התוצאה הסופית.
 
בזכות ההשתלה הדנטלית הממוחשבת זמן השהות של המטופל על כיסא המטופלים פוחת, רמת ההצלחה והדיוק של הטיפול גדלה, ומתקבל מראה אסתטי ומחמיא לצד תפקוד פה ולסת תקינים.

שיטת השתלת שיניים ביום אחד

לאור כל האמור לעיל, לא תמיד ברור למטופלים כיצד השתלת שיניים ביום אחד יכולה להתבצע. מדובר למעשה בשיטה ייחודית, בה הטיפול כולו מתבצע במעמד אחד, תוך הרדמה מלאה, במטרה לחסוך מן המטופל תהליכים טיפוליים ארוכים. הטיפול מתאפשר בזכות שיטת העמסה מיידית של שתלים- וכוללת עקירה של שיניים קיימות, החדרת שתל והלבשת מבנה וכתר ברצף. בתהליך זה מוחדרים שתלים מסוג שונה, ארוכים יותר ובעלי יכולת עיגון טובה יותר, ועליהם מולבש גשר זמני.

האם ניתוח השתלת שיניים מתאים לכל אחד?

חשוב לדעת כי שיטה זו אינה מתאימה למטופלים רבים, אינה מביאה בחשבון צפיפות עצם נמוכה וצורך בהשתלת עצם ומותנית בפרמטרים רבים בניהם היעדרות גורמי סיכון, מנשך תקין, ותקופת החלמה ארוכה יותר.

ייעוץ עם רופא שיניים מומלץ

מומלץ להיוועץ ברופא המטפל, בהתאם לצילומי השיניים ולתשאול רפואי בקבלת החלטה על סוג שתלים בשיניים ושיטת ההשתלה. במרפאת ד"ר זילברשר אנו מבצעים ניתוחי השתלת שיניים במקצועיות וניסיון רב, ואנו כאן עבורכם לכל שאלה וייעוץ, במספר הטלפון 072-3307271
 

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא
03-6824478

דילוג לתוכן